Veelgestelde vragen

Hier vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen.

Hoe log ik in en waar vind ik mijn inloggegevens?

Uw inloggegevens bestaan uit het e-mailadres en wachtwoord die u zelf hebt gekozen tijdens de registratie. Let op: ons systeem slaat deze gegevens niet op en vult ze ook niet automatisch voor u in. Dit soort automatische aanvulling komt door instellingen op uw eigen apparaat. Lukt het inloggen niet? Maak dan eerst de invulvelden helemaal leeg en voer zowel uw e-mailadres als wachtwoord handmatig in. Vermijd automatische suggesties van uw computer, tablet of telefoon.

Deze melding geeft aan dat het ingevoerde e-mailadres en wachtwoord niet overeenkomen. Controleer goed of beide gegevens juist zijn ingevuld.

In dit geval kunt u het beste een nieuwe registratie aanmaken. Wij zorgen er vervolgens voor dat deze nieuwe account wordt gekoppeld aan uw bestaande gegevens in ons systeem.

Omdat uw wachtwoord strikt persoonlijk is, hebben wij hier geen inzage in. Bent u het wachtwoord kwijt? Klik dan in het inlogscherm op de knop ‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten’ om eenvoudig een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Deze melding betekent dat uw e-mailadres al voorkomt in ons systeem. U heeft dus al eerder een account aangemaakt. Klik in dat geval op de knop “ik ben mijn wachtwoord vergeten” om een nieuw wachtwoord aan te maken en toegang te krijgen tot uw account.

Deze foutmelding geeft aan dat de link die u heeft gebruikt om een nieuw wachtwoord aan te maken is verlopen. De link is namelijk maar tijdelijk geldig. Vraag via de knop ‘ik ben mijn wachtwoord vergeten’ een nieuwe link aan en gebruik deze direct om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Het is mogelijk dat uw registratie nog niet volledig is verwerkt. Registraties moeten namelijk eerst worden goedgekeurd, wat enige tijd in beslag kan nemen. We raden aan om uw registratie uiterlijk 24 uur vóór de start van de veiling te voltooien. Tijdens kantooruren worden nieuwe registraties regelmatig gecontroleerd; daarbuiten gebeurt dit minder vaak. Houd er rekening mee dat Medusa Auctioneers geen verantwoordelijkheid draagt voor het niet kunnen registreren of bieden, om welke reden dan ook.

Zodra u bent ingelogd, kunt u uw gegevens zelf aanpassen via de knop ‘mijn catalogus’ / ‘mijn gegevens…’.

Waarom zie ik mijn bod niet terug bij het kavel waarop ik heb geboden?

Uw biedingen kunt u terugvinden onder de knop ‘mijn catalogus’ / ‘mijn timed online biedingen’. Daar ziet u ook of u nog het hoogste bod heeft, of dat u inmiddels bent overboden. Bieden werkt eenvoudig dankzij het automatische systeem. Als u een zogenaamd ‘auto bod’ instelt, plaatst het systeem namens u biedingen tot aan uw maximale bedrag. Uw maximale bod blijft privé en is niet zichtbaar voor het veilinghuis.

Uw biedingen kunt u terugvinden onder de knop ‘mijn catalogus’ / ‘mijn timed online biedingen’. Daar ziet u ook of u nog het hoogste bod heeft, of dat u inmiddels bent overboden. Bieden werkt eenvoudig dankzij het automatische systeem. Als u een zogenaamd ‘auto bod’ instelt, plaatst het systeem namens u biedingen tot aan uw maximale bedrag. Uw maximale bod blijft privé en is niet zichtbaar voor het veilinghuis.

Biedbedrag vanaf (€)

Biedverhoging (€)

0

10

200

20

500

50

1.000

100

2.000

200

5.000

500

10.000

1.000

50.000

2.000

100.000

5.000

1.100.000

50.000

Niet automatisch. De catalogusbeschrijvingen zijn met zorg samengesteld door onze specialisten, maar zijn niet volledig dekkend. Daarom adviseren wij om de staat van het kavel zelf te controleren tijdens de kijkdagen. Op die momenten kunt u alle kavels in het echt bekijken en beoordelen op conditie en mogelijke gebreken. Kunt u niet aanwezig zijn? Dan kunt u ons per e-mail vragen om een conditierapport. Houd er rekening mee dat foto’s of omschrijvingen in de (digitale) catalogus geen garantie bieden en geen grond vormen voor reclamatie.

Hoe kan ik meedoen aan een veiling?

Om mee te kunnen bieden, maakt u eenvoudig een account aan op onze website.

De uiteindelijke koopprijs bestaat uit:

  • het afslagbedrag (het winnende bod)

  • 29,5% opgeld

  • €1,95 hamergeld per kavel

  • en eventueel resale right (indien van toepassing)

Alle kosten worden overzichtelijk vermeld op uw factuur.

Biedbedrag vanaf (€)

Biedverhoging (€)

0

10

200

20

500

50

1.000

100

2.000

200

5.000

500

10.000

1.000

50.000

2.000

100.000

5.000

1.100.000

50.000

Uw biedingen kunt u terugvinden onder de knop ‘mijn catalogus’ / ‘mijn timed online biedingen’. Daar ziet u ook of u nog het hoogste bod heeft, of dat u inmiddels bent overboden. Bieden werkt eenvoudig dankzij het automatische systeem. Als u een zogenaamd ‘auto bod’ instelt, plaatst het systeem namens u biedingen tot aan uw maximale bedrag. Uw maximale bod blijft privé en is niet zichtbaar voor het veilinghuis.

Niet automatisch. De catalogusbeschrijvingen zijn met zorg samengesteld door onze specialisten, maar zijn niet volledig dekkend. Daarom adviseren wij om de staat van het kavel zelf te controleren tijdens de kijkdagen. Op die momenten kunt u alle kavels in het echt bekijken en beoordelen op conditie en mogelijke gebreken. Kunt u niet aanwezig zijn? Dan kunt u ons per e-mail vragen om een conditierapport. Houd er rekening mee dat foto’s of omschrijvingen in de (digitale) catalogus geen garantie bieden en geen grond vormen voor reclamatie.

What can you offer?

Wij veilen objecten uit verschillende categorieën. Een kavel moet een minimale verwachte opbrengst hebben van 100 euro.

Taxaties voor veilingdoeleinden zijn geheel kosteloos. U kunt eenvoudig foto’s van uw object insturen via de taxatiepagina op onze website, zodat onze specialisten een waardebepaling kunnen doen.

Bij een geslaagde verkoop brengen wij u 22,5% van het afslagbedrag in rekening, en 1,95 euro hamergeld per object. Daarnaast worden de andere kosten die met u zijn afgesproken afgetrokken van de opbrengst. Veilinghuis Medusa financiert die kosten voor.

Kan ik mijn aangekochte kavel laten verzenden?

Ja, dat kan. Medusa Auctioneers verzorgt de verzending niet zelf, maar werkt hiervoor samen met easy2send, een gespecialiseerde externe vervoerder met een klantwaardering van 9,2. Zij regelen het transport van uw aangekochte kavels.

  1. Ga via de link op onze website naar de site van easy2send.

  2. Geef aan om welk(e) kavelnummer(s) het gaat en vul de gevraagde gegevens in. Heeft u niet alle gegevens? Dan kunt u een aanvraag per e-mail doen met vermelding van de kavelnummers.

  3. Zodra u een kavel heeft gewonnen, geeft u de definitieve opdracht voor verzending. U ontvangt een factuur van easy2send. Na betaling wordt het transport verzorgd en ontvangt u het object op het door u opgegeven adres.

Let op: Als u meerdere kavels tegelijk laat verzenden, vallen de totale transportkosten vaak lager uit dan bij losse verzendingen.

Ja. U betaalt twee aparte facturen:

  • Eén aan Medusa-Auctioneers voor uw aangekochte kavel(s)

  • Eén aan easy2send voor het transport

easy2send haalt pas op nadat de transportfactuur aan hen is voldaan. Medusa-Auctioneers geeft goederen alleen vrij zodra de veilingfactuur volledig is betaald.

U kunt eenvoudig een offerte aanvragen via de website van easy2send of telefonisch via +31 (0)88 3300 999. U mag ook per e-mail contact opnemen en de betreffende kavelnummers doorgeven.

Ja, dat is mogelijk. U kunt een ophaalafspraak maken via info@medusa-auctioneers.nl. Wij zorgen er dan voor dat uw aankopen klaarstaan. Zorg ervoor dat u bij de afspraak uw biednummer, factuurnummer en/of kavelnummers bij de hand heeft.

Ja, een eigen transporteur mag uw aankopen ophalen, maar ook deze moet een afspraak maken via onze digitale agenda. Hij moet daarnaast beschikken over een lotlijst. De verantwoordelijkheid voor uw aankopen ligt vanaf dat moment bij de door u gekozen transporteur.